Innloggingsproblemer?

Innloggingshjelp

Noen av våre pasienter har allerede en aktiv eportal konto uten at de er klar over det selv. Hvis man allerede har en aktiv konto, kan man ikke registrere en ny. Klikk på teksten hjelp til innlogging som vises under knappen Logg inn. Derretter velger du problemet det gjelder. Denne feilsøkeren veileder deg gjennom 1-2 spørsmål avhengig av alternativet du velger.

"Hjelp til innlogging" linken

 

Registrere ny bruker

Legekontoret må passe på at du som pasient har registrert mobilnummer, fullstending personnummer og intern fastlege på legekontoret.

Telefonnummer

Du trenger ikke å oppgi landskode foran ditt telefonnummer. Løsningen støtter kun norske mobiltelefonnummere.

Spam-filter

Husk å sjekke spam-filteret ditt for e-post som inneholder aktiveringslink for ny bruker, eller for reaktivering av konto.

Informasjonskapsler

Besøklegen.no trenger en informasjonskapsel for korrekt utveksling av informasjon mellom serveren og nettleseren din.  Denne slettes når du lukker sidene eller når du lukker nettleseren (en såkalt session cookie). Hvis du har høye sikkerhetskrav i nettleseren din, fungerer ikke besøklegen.no. (Les mer: om-informasjonskapsler-cookies)

Engangspassord

Hvis du har logget deg inn med ditt personnummer og passord,  sendes et engangspassord på SMS. Avsender som brukes til å sende engangspassordet er 2077 og denne meldingen sendes til mobilnummeret som er registert for deg på legekontoret.

Hvis du ikke mottar noen SMS, sjekk om mobilabonnementet ditt er sperret for kostnadsbelagte SMS-tjenester. Kontakt din mobiloperatør for å fjerne sperringen.

Prisen for tjenesten er kr.1,- per mottatt melding. Hvis du bruker kontantkort eller et forhåndsfylt mobilabonnement, må det være midler tilgjengelig på abonnementet for å motta innloggingskoden.

Endret fødselsnummer

Hvis ditt fødselsnummer er endret (for eksempel fra D-nummer til fødselsnummer),  må du bruke det nye nummeret for å logge deg inn på besøklegen.no. Det opprinnelige nummeret  vil ikke fungere.  Merk: Det kan ta noe tid før legekontoret oppdaterer sine registre med nytt fødselsnummer. Forsøk derfor opprinnelig nummer hvis det nye fødselsnummeret ikke fungerer.

 Annet

Sjekk også BankIDs hjelpeside

Hvis du fortsatt opplever problemer med pålogging, ta kontakt med CGM kundestøtte: kundesenter.no@cgm.com.